Warning: Use of undefined constant ENDORA_WIDGET_ID1 - assumed 'ENDORA_WIDGET_ID1' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/users/sjiamnocna/sjiaphoto.g6.cz/web/wp-content/plugins/endora-lite/endora.php on line 15
Miny – Šionův web
Miny

Miny

Určitě každý znáte hru miny, nebo lépe řečeno, každý aspoň jednou zahlédl okno s tabulkou plnou vlaječek a čísel, která hru reprezentuje. Otázkou ale je, umíme ji hrát? Většina logicky myslících lidí si řekne: „taková kravina, a že bych to nezvládl?“ Pokud si říkáte toto, zřejmě tento článek nebude určen vám. Pokud si ale říkáte, že máte co zlepšovat, nebo „co jsou miny?“ pak je pro vás ideální.

Princip hry je zcela jednoduchý. Při hraní jde jen o prostorovou představivost a základní sčítání. Spočívá v tom, že každá mina je ohraničena čtvercem 3×3 polí číslem 1. Tam, kde je min v okolí více, na místě střetu dvou (nebo tří, čtyř a více) čtverců, se čísla sečtou. Pokud vyklikáte všechny pole s čísly, aniž byste klepli na minu, miny se samy označí a vy jste vyhráli. Pokud označíte vlaječkou všechny miny (většinou se značí klikem pravého tlačítka myši), vyhráli jste také. Pokud „najdete“ minu stisknutím levého tlačítka myši, přecházíte do stavu posmrtného života, a klávesou F2 musíte spustit hru jinou (pokud tedy dříve nerozbijete monitor, či celý počítač 🙂 😉 )

Existuje více stupňů obtížnosti, od 10ti min na poli 16×16 až po větší extrémy. Zpravidla platí, že čím více min si zadáte na malou plochu, tím větší šance, že ji hned při prvním kliknutí „najdete“, a tím vyšší budete vídat shluky číslic kolem min.

 

2 komentáře u “Miny

    • Řekl bych, že ne každý je Charlie Eppes, který z algorytmu MineSweepera vyřeší případ FBI, a ti co jsou toho schopní bez problémů, ať si přečtou první odstavec 🙂

      jen drobnost: Ti co nepochopili smysl políčka Jméno, jde opravdu o to, aby napsali svoje jméno. Anonym není dobré maskování 😉

Napsat komentář

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.